Bath & Body Works winkel geopend!
In het winkelcentrum Wijnegem is de eerste Bath & BodyWorks winkel België geopend waar NewArmstrong de Local Architect van is. Het concept van Bath & BodyWorks vertegenwoordigd twee duidelijke productgroepen: ‘geuren & kaarsen’ en ‘persoonlijke verzorging’. In revitalisering van het merk worden de ombouwoperaties en nieuwe winkels uitgerust met twee ogenschijnlijk aparte winkeltje achter dezelfde gevel. Bath & BodyWorks is de merkdrager, White Barn is de ruimte achterin met een sterk accent op kaarsen.
Bath & Body Works
De merkidentiteit wordt gekenmerkt door de opvallende checkerboard rondom de entree en op de wanden binnen. Het frisse gevoel van Personal Care wordt versterkt door het blauwe plafond, witte verlichtingsarmaturen en donkerblauwe houten apothekerskasten in keurige koven weggebouwd. In het midden staan halfhoge tafels met bankjes waar een overdaad aan producten zichtbaar is. Om de aandacht vooral op de producten te houden is in het installatieontwerp veel aandacht gegaan naar een rustig en geordend plafond.
White Barn
Halverwege de winkel is de toegang naar White Barn, waar een andere sfeer heerst meer gericht op het huiselijke karakter van de producten. De sfeer van White Barn wordt bepaald door betonachtige matgrijze wanden met een whitewash houten afwerking.Zwarte kasten en een zwarte houten counter met laag meubilair zorgen ervoor dat het sprekende kleurenpalet van de producten de aandacht trekken.
Met een strategie die gericht is op het snel vernieuwen van het aanbod van producten realiseert BNath & Body Works zo een constant aanbod van nieuwe geuren en kleuren. Zo weten ze de aandacht van de consument naar de winkel te trekken en steeds weer te verleiden tot nieuwe aankopen. Dat doen ze door sterk seizoensgerichte producten te bieden. Waar andere retailer dat vaak vermijden omdat het ook zo kan zijn dat ze te lang op het schap blijven staan, bewijst Bath & Body Works dat het ook een stimulans kan zijn om consumenten terug in de winkel te laten komen.