Selecteer een pagina

Een mooie Formule-combinatie: een Warme Bakker in 5 Albert Heijn Supermarkten.

Wat is nu precies de uitdaging als je een supermarkt formule als Albert Heijn en een Warme Bakker bij elkaar brengt?

Al sinds 1966 is Bakkerij Heerschap een begrip in Limburg. Sinds dat jaar zijn twee jonge bakkers actief in Nederweert. In de vijftig jaar die volgen ontwikkelt zich dat tot een stevig bedrijf met Warme Bakker, bakkerswinkel en 5 supermarkten. De zoon van de oorspronkelijke oprichters, Stan Heerschap staat nu aan het roer. Ook voor de supermarkten zijn het ambacht en de lokale producten van de Heerschap Bakkerij de kern en trots.

 

Om de 5 winkels vanaf januari 2022 over te laten gaan naar een Albert Heijn formule is een degelijke voorbereiding aan de overgang vooraf gegaan. Deze 5 projecten zijn nagenoeg tegelijkertijd ontworpen. Daarbij is ook de afstemming van de ontwerpen met het bouwkundig deel voor de casco verbouwing geïntegreerd. Tel daarbij op een franchiser die het strak geregisseerde proces van Albert Heijn nog moet leren kennen en je ziet dat stevig leiderschap nodig is.

Dat stevig leiderschap vond NewArmstrong in een combinatie van Alex Carol, van Heerschap Groep en Richard Meis, de projectmanager van NewArmstrong. Alex en Richard hebben samen gezorgd voor een helder proces en een duidelijke bewaking van de deadlines, Alex voor de besluitvorming binnen Heerschap Groep, Richard aan de kant van NewArmstrong.

NewArmstrong heeft als architect samen met Albert Heijn een onderzoekend ontwerpproces gevolgd.  De opdracht was om de formulecombinatie van het ambacht; de ideeën van de Heerschap Bakkerij en de Albert Heijn Echt Vers Formule in één interieurontwerp samen te brengen.

Samen met Albert Heijn en Heerschap hebben de ontwerpers, Loes van der Tuuk en Sophia Zoon, gezocht naar de wijze van productpresentatie die past bij Bakkerij Heerschap en de detailinvulling van meubilair die daarbij hoort.

Niet alleen de formule was nieuw voor Heerschap, ook de werkwijze van eerste Lay Out schets tot een UO (Uitvoeringsgereed Ontwerp) volgens de strakke tijdlijn van een Albert Heijn project was nieuw voor de organisatie.

Omdat dde Heerschap Bakkerij in de supermarkten overal dezelfde herkenbaarheid te geven hebben we ervoor gezorgd dat de ontwikkelingen in het eerste en vijfde ontwerp op hetzelfde moment zijn verwerkt. Door de projecten op hetzelfde moment af te ronden hebben we ervoor gezorgd dat de bouwbudgetten tegelijk bepaald konden worden.

Formuleontwikkeling met virtuele ontwerpmodellen

Een Bakkerij-afdeling ontwerp je vanaf twee kanten: vanaf de zijde van de klant is het productpresentatie, vanuit het zijde van de medewerker is het een werkplek. Voor die werkplek moet iedere handeling van de medewerkers in het bak- en bereidingsproces goed geëvalueerd moet worden: 1 stap extra per brood zijn 500 stappen extra per dag.

We hebben de bakkerij-meubels in 3d uit gewerkt. Daarbij hebben we extra 3d-ontwerpsessies ingepland zodat het team van Alex Carol samen met het Formuleteam van Albert Heijn kon nadenken over de presentatie van de Heerschap producten. De unieke producten, als de Limburgse vlaaien, vragen om een specifieke presentatie.

Weert bakkerij schets retaildesign

Warme Bakker retaildesign model

Ook kon het Operationeel team de werkplek door de ogen van de medewerkers beoordelen om aan te geven of de nieuwe werkplek voldoet aan de eisen die zij eraan stellen.

Door die helderheid van de 3d presentaties heeft NewArmstrong met Albert Heijn en de Heerschap groep het ontwerp- en ontwikkelingsproces tot een zo succesvol mogelijk resultaat gebracht. Daarmee zijn de Heerschap supermarkten een goede combinatie van de Albert Heijn Echt Vers formule en de kijk van Heerschap op het bakkersambacht.

Formule-combinatie Warme Bakker Albert Heijn

 

De Limburgse Gastvrijheid, en op tijd open!

Het ontwerp en engineering van de vijf Heerschap winkels zijn in september 2021 opgeleverd.  Het was een doortastend en stevig ontwikkeltraject zodat in een periode van januari 2022 tot maart 2022 alle vijf de winkels achter elkaar omgebouwd zijn. We hebben het als een bijzonder prettige en fijne samenwerking ervaren, mede dankzij de Limburgse Gastvrijheid van de Heerschap groep!

^ Marie Antoinette Vrijbloed en Sophia Zoon

Foto Heerschap Groep: Yasmine Hargreaves

Formule combinatie Warme Bakker Albert Heijn

We build success for

Let’s start building your success.Feel free to contact us.

Justus Slaakweg
Leidsevaartweg 1
2106 NA Heemstede
+31 88 007 2600

Subscribe To Our Newsletter

Join our mailing list to receive the latest news and updates from our team.

You have Successfully Subscribed!