Van retail design tot definitief ontwerp
Bij het inrichten van een winkel komt meer kijken dan simpelweg het aanbieden van producten
Het is werkelijk een vak apart om de klant op een effectieve manier naar een aankoopbeslissing te sturen.
Het gaat erom de producten op de juiste manier te presenteren, op de juiste posities met de juiste aanlooproutes en de juiste producten in de omgeving.
Visual Merchandising-technieken worden toegepast om ervoor te zorgen dat consumenten gemakkelijk naar andere producten kunnen kijken en zo aanvullende aankopen of terugkerende klanten worden.
Het vastgoed, de bouwkundige structuur, de vloeren en de installaties worden onderzocht.
In detail wordt gerapporteerd wat er moet worden veranderd en dit wordt geïntegreerd in de ontwerpmodellen.
Het hele bouwkundige dossier wordt in lijn gebracht met alle bouwkundige veranderingen.
Realisatie van een goed retail design
De gevel van de winkel is van groot belang.
Stopkracht is van vitaal belang om de aandacht van de klant te trekken en ervoor te zorgen dat iemand binnenkomt.
In de eerste meters moet er ruimte zijn om het tempo aan te passen aan het browsen in de winkel (de decompressie-zone).
Dit is ook het punt waar een klant zich kan oriënteren om een bepaald product te vinden.
Retail formule meenemen in het ontwerpen
De veelheid van factoren die een rol spelen in retail design maakt het tot een specifiek vakgebied.
De Retail Formule wordt bepaald door het echte ‘design’: de look & feel tot aan de commerciële en operationele kant.
Het draait om emotie, om vertellen, om entrepreneurship en verleiding.
Het is een overall perspectief waarbij de retail designer vanuit het perspectief van de consument, de klant, maar ook vanuit het merk, de formule en de winkel, de operationele kant kijkt.
Design thinking speelt hierbij een belangrijke rol.
Design thinking houdt in dat er niet alleen gefocust wordt op problemen, maar ook op de oplossingen en de eindgebruiker.
Design zelf is hierbij niet het doel, maar het denkproces dat leidt tot nieuwe inzichten.
Ons team en expertise voor retail design
Onze designers zijn ware specialisten op het gebied van Visual Brand Identity en Retail Formule.
Met hun ontwerpen creëren zij omgevingen waarin klanten zich zowel vrij als geleid voelen.
Dankzij slimme elementen zoals een heldere routing, hotspots, doorzichten en accenten, weten wij de juiste sfeer te scheppen en de aandacht van de consument te vangen.
In onze ontwerpen wordt spelen met subliminale effecten niet geschuwd: door op een geraffineerde manier te prikkelen weten we het proces van shoppen en browsen naadloos over te laten gaan in een besluitvorming.
U zult versteld staan van het effect dat onze vormgeving heeft op het succes van uw onderneming.
“Design is not how it looks, design is how it works”
Steve Jobs.
Related projects
Laat New Armstrong jouw bedrijf adviseren bij het ontwerpen en realiseren van jouw wensen. Let's get in touch!
Justus Slaakweg
Leidsevaartweg 1
2106 NA Heemstede
+31 88 007 2600