Design maakt van een prikkeling een aankoopbeslissing
De veelheid van factoren die meespelen in retail design is misschien wel waarom het een specifiek vakgebied is. De Retail Formule wordt bepaald door het echte ‘design’: de look & feel, tot de commerciële en operationele kant. Het draait om emotie, om vertellen, om entrepeneurship, verleiding: een overall perspectief. Een retail designer kijkt vanuit het perspectief van de consument, de klant; maar ook vanuit het merk, de formule en vanuit de winkel, de operationele kant.
‘Design thinking’ speelt daar een grote rol in. Design thinking draait om een omvattende aanpak die niet het probleem, maar de oplossing en de eindgebruiker centraal stelt. Design zelf is niet het doel van ‘design thinking’, maar het denkproces wat leidt tot nieuwe inzichten.
Onze designers zijn specialisten die vanuit de Visual Brand Identity, de Retail Formule een winkelomgeving ontwerpen waarin de klant zich vrij voelt: maar toch voldoende gestuurd wordt. Met een heldere routing, de juiste hotspots, doorzichten en accenten wordt de consument geleid.
In een goed ontwerp voelt de consument de vrijheid om te shoppen en te browsen, met onze vormgeving weten we goed hoe een prikkeling wordt omgezet in een aankoopbeslissing (lang leve subliminal advertising!).
Wil je meer weten over onze ontwerpkwaliteiten? Neem dan concact op met Justus Slaakweg of Marie Antoinette Vrijbloed
Meer weten:
“Design is not how it looks, design is how it works”
Steve Jobs.
Related projects
Want your brand to skyrocket?Let's get in touch!
Justus Slaakweg
Leidsevaartweg 1
2106 NA Heemstede
+31 88 007 2600