Selecteer een pagina

Brand store
Dyson Mall of the Netherlands

Brand storeDyson

Concept

In onze samenwerking met Dyson hebben we een winkelervaring gecreëerd die verder gaat dan esthetiek. Dit is geen showroom — dit is een zintuiglijke choreografie waarin elk element is ontworpen om het brein te prikkelen en het hart te raken.

Zwart als canvas. Kleur als hoofdrolspeler.

De ruimte is diepzwart, een bewuste keuze. Niet als achtergrond, maar als podium, backdrop. Hierop schitteren de Dyson-producten in al hun kleur en vorm. De contrastwerking is geen toeval, maar een neuropsychologisch principe: kleur op zwart verhoogt de aandacht, activeert het visuele brein en maakt producten memorabel.

De kunst van balans.

Te veel prikkels overweldigen, te weinig vervelen. De Dyson-store raakt de sweet spot: een zorgvuldig gecureerde selectie van producten, slim geordend en visueel uitgelicht. Zo ontstaat een omgeving waarin merkbeleving, productzichtbaarheid en conversie elkaar versterken.

Een winkel die aanvoelt als een ervaring.

Dit concept is gebouwd op inzichten uit de neuropsychologie, retailstrategie en artistieke vormgeving. Het resultaat? Een ruimte die niet alleen verkoopt, maar verwondert. Waar technologie en emotie elkaar ontmoeten. En waar de klant niet alleen koopt, maar onthoudt.

 

 

 

Locatie

De locatie is een centrale locatie in Mall of the Netherlands, tegenover de Starbucks. Een ocatie met veel traffic is goed voor Dyson: veel aanloop leidt tot veel demo’s. En uiteindelijk leidt 70 % van de demo’s tot een sale, of het nu instore of online is.

Ruimte

De ruimte optimaal benutten voor het verkoopproces betekend een zo open mogelijke gevel. Dit is gerealiseerd door een heel breed vouwgordijn dat in 2 garages aan weerzijden wegschuift.  We hebben een verdieping gemaakt voor kantoor, kantine en opslag. Onder die verdieping is de demo-ruimte en een grote etalage naar het winkelcentrum toe.

Ontwerpproces

Het ontwerpproces hebben we in 3  stappen doorlopen:

Schetsontwerp en Bubble plan: na de briefing hebben we de schets vertaald naar een eerste ontwerp (bubble plan) met specifieke vragen voor oplossingen. Intussen konen we met het ingemeten 3d model

 Voorlopig ontwerp: met de feedback hebben we het ontwerp in het 3d model verwerkt en als concept anageboden, met 2 afstem rondes in het ontwerp definitief gemaakt.

Defintief ontwerp, vergunnignsset en aanbestedingsset: na afronding van het ontwerp, waarbij alle ontwerpkeuzen gemaakt zijn en we de indeling en opstelling hebben vastgesteld is het Defintieve ontwerp opgesteld. Op basis van het DO is de vergunning aangevraagd en een aanbestedingsset getekend.

 

Strong
in brand identity

Projectmanagement

NewArmstrong heeft het ontwerp voor deze winkel gemaakt en een technisch dossier samengesteld voor de vergunning en aanbesteding, inclusief de technische installaties.

We hebben de opdrachtgever ondersteund bij het selecteren van de anannemers en het voorbereiden van de uitvoering.

Gamestate design flagship

Project Gallery

Related projects

Want your Business to Take Off?Feel free to contact us.

Justus Slaakweg
Leidsevaartweg 1
2106 NA Heemstede
+31 88 007 2600

Justus bw

Subscribe To Our Newsletter

Join our mailing list to receive the latest news and updates from our team.

You have Successfully Subscribed!