Selecteer een pagina

Case study
Bang & Olufsen

ProjectBang & Olufsen

Drie prikkelende zones in het ontwerp voor de Bang & Olufsen Flagshipstore.

Bang & Olufsen is altijd vooruitstrevend geweest in de productvormgeving en klantbeleving: luxe audio, een voortreffelijke geluidskwaliteit. Het retaildesign van Bang & Olufsen is gecreëerd met de intentie om het merk te vertalen in verrassende en mooie gebruikerservaringen. Met deze formule richt Bang & Olufsen zich op een jonger consumentensegment dat andere prioriteiten en wensen heeft dan  het segment waar B&O mee groot is geworden.

In het design concept zitten elementen van verrassing en verwondering. In 3 zones kunnen klanten op verschillende manieren de producten van Bang & Olufsen ervaren en beleven. De Lay Out op de key-locatie van Mall of the Netherlands kenmerkt zich door een gebogen gevel die daarmee aan twee zijden open is.

Strong
in delivering
on time.

Omdat te zorgen dat de gevel voldoende stopkracht heeft om de pas van de consument te vertragen zijn twee boxen van geperforeerd staal in de gevel verwerkt met daarop prominent het B&O logo. In deze boxen zit ook de vitrine verwerkt en is de parkeerstand van de nachtsluiting.

Drie zones voor prikkeling.

De drie zones in de winkel laten de klant op verschillende manieren interactief de producten beleven. Het hart van de winkel is een ‘speaker-wall’ waar de bestverkopende speakers van B&O gedisplayd staan. Hier kun je muziek streamen vanaf je eigen telefoon om de geluidskwaliteit te testen, van de kleinste portable speakers tot de grote modellen op een vloerstandaard.

 

De ‘play’zone laat je luisteren naar de beste combinaties en mooiste designs van de B&O producten voor on the road en mobile devices: van de laatste headphones tot de mooiste portable soundsystems.

In de luisterkamer, een meer besloten gebied neemt je mee in de wereld van de Bang & Olufsen top-of-the-line apparatuur, zowel voor luisteren als kijken. Hier kun je een tv meubel customizen met de afwerkingen of combinaties van apparatuur in testopstelling beluisteren gekoppeld via het Beolink-systeem.

Ontwerpuitdaging

Om de luisterkamer in een afgeschermde situatie in te passen op dit kleine vloeroppervlak was het nodig om het managementkantoor, de voorraad en kantine voor het personeel op een verdieping te realiseren. Door een wisselende plafondhoogte was niet overal de vereiste plafondhoogte vanuit het bouwbesluit beschikbaar.

Met drie ingrepen hebben we in de beperkte hoogte wel deze tussenverdieping kunnen realiseren:

  •  Door de precieze 3d inmeting met de laserscan wisten we precies waar de hoogte voldoende was om de trap kwijt te kunnen.
  • Door een slimme constructiewijze van de tussenvloer (houten balklaag tussen de stalen liggers in plaats van erop) hebben we voldoende hoogte gewonnen om de tussenlaag in te passen.
  • Door de indeling van de Gebruikscategorieën op de plafond hoogte af stemmen is het gelukt om voldoende oppervlak te maken voor de juiste gebruiksfuncties en te voldoen aan de vereisten van het Bouwbesluit en de Arbowet.

Om dit in goede banen te leiden hebben we de vergunningen ingediend en de Gebruiksmelding verzorgd.

Na goedkeuring van alle vergunningen hebben wij als onderdeel van de projectmanagement-opdracht het inkooptraject voor de opdrachtgever verzorgd. Daarnaast hebben we tijdens de bouw het projectmanagement en site-management verzorgd.

Interesting facts

Gevelopening in m2

Verdiepingen

Ontwerpvarianten

Project Gallery

Related projects

Want your Business to Take Off?Feel free to contact us.

Justus Slaakweg
Leidsevaartweg 1
2106 NA Heemstede
+31 88 007 2600

Subscribe To Our Newsletter

Join our mailing list to receive the latest news and updates from our team.

You have Successfully Subscribed!