Case study
Gamestate

Gamestate uitrolFamily entertainment centres

Concept

Krachtige lichtlijnen, sprankelende kleuren, de spanning van het invoeren van je tickets om een prijs te claimen of de adrenalinekick van het ontwijken van een spook in Pacman.  Het concept van Gamestate is entertainment met een hoofdletter E.

Een Family Entertainment Centre waar spelletjes voor jong en oud te vinden zijn om samen te strijden om de winnaar. Met een achtergrond in de Family Entertainment Centers sinds 1955 is de Veltmeijer Group en Gamestate een grote en bekende speler in Entertainment.

Flagships

De Flagshipslocaties van Gamestate zijn tussen de 1000 en 1500 m2 groot. Centrale onderdelen in de LayOut zijn de counter voor het kopen van de Gamecard waar je saldo op staat en het ophalen van de prijzen als je de tickets inlevert die je met gamen kunt winnen. Daarnaast is er een Lounge met bar voor cocktails, mocktails, frisdranken, laag-alcoholische dranken en snacks.

Concept en Ontwerp

Het entertainmentconcept van Gamestate is ontwikkeld door de Concept Design Managers van Gamestate samen met Jora Vision. NewArmstrong heeft het concept vertaald naar de Flagshiplocaties.

Het design is een cross-over van een hotellobby of casino met een arcadehal. Je komt er om te gamen, maar met upbeat muziek,  een luxe tapijt onder je voeten, een cocktail en een lekkere snack aan de bar. Het is speels, warm en futuristisch met zwevende plafonds in free-flow vormen in neonkleuren. De hoofdroutes worden gemarkeerd met rechte lijnen in het zachte tapijt.

Strong
in playful design.

Relatie ontwerp en engineering.

Het Ontwerp van de LayOut wordt sterk bepaald door de vereiste flexibiliteit in de opstelling. De Machines wisselen regelmatig, dus de LayOut moet gericht zijn op flexibiliteit.

Daar moet dan rekening mee gehouden worden met bijvoorbeeld elektra (voldoende aansluitpunten), sprinkler en vluchtwegen. Veel Arcade-kasten staan vrij in de ruimte, dus de elektravoorzieningen zijn in de vloer opgenomen.

Met de wisselende opstellingen in het achterhoofd ontwikkelen wij een vluchtplan met hoofdroutes waar geen games staan, daarbuiten is een vrij opstelling dan mogelijk met inachtneming van de belangrijkste doorloopbreedte.

Naast de vluchtroutes is ook de procedure bij brand belangrijk: de Games maken lawaai en veel licht, dus een speciale schakeling is benodigd dat bij een brandmelding het geluid en de gekleurde verlichting uit gaat en de functionele verlichting aan.

Voor onder meer de Flagshiplocaties in Amsterdam Arena, Berlijn Potsdamerplatz, Wroclaw, Antwerpen, Gent, Eindhoven en Den Haag hebben wij de vergunningen en vluchtplannen ontwikkeld.

Projectmanagement

Het bouwproces moet met het Casco bouwproces afgestemd worden of het moet in een Operationeel Shopping Mall plaatsvinden. Om de juiste vergunningen en goedkeuringen te krijgen is NewArmstrong ook contactpersoon voor Huurder en Verhuurder. Om de locaties op tijd te openen hebben we de overallplanning en bouwplanning opgesteld en bewaakt.

Vanuit het projectmanagement hebben we ook de selectie van partijen, aanbesteding en inkoop, contractmanagement, kostenbewaking en uitvoeringscontrole verzorgd.

Door vooraf een heldere tekeningset te maken die als basis dient voor de prijsvorming zorgen we ervoor dat de offertes goed zijn, de afspraken over de uit te voeren werkzaamheden helder en sluitend zijn en de risico’s geminimaliseerd worden.

Gamestate design flagship

Interesting facts

Oppervlak

Landen

colours

Related projects

Sorry, No posts.

Want your Business to Take Off?Feel free to contact us.

Justus Slaakweg
Leidsevaartweg 1
2106 NA Heemstede
+31 88 007 2600

Justus bw

Subscribe To Our Newsletter

Join our mailing list to receive the latest news and updates from our team.

You have Successfully Subscribed!